Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Text som jag skrivit:

Av Andréa - 1 november 2008 15:11

Fröken Anorexia Nervosa.

Tillåt mig att presentera mig själv,
jag heter Anorexia Nervosa, men du kan kalla mig Ana.
Förhoppningsvis kommer vi bli allra bästa vänner och göra allt tillsammans!

Jag förväntar mig mycket av dig, och vi kommer tillbringa mycket tid tillsammans. Gör mig inte besviken.

Det är mycket som händer i ditt liv nu, är du orolig över dina betyg, din framtid och ditt liv? Jag tror på dig, jag är inte som föräldrar och vänner som inte lyssnar, jag finns alltid här.

Du har säkert fått höra att du är så fin och vacker. Men nej, du är inte perfekt, du försöker inte tillräckligt och du tillbringar alldeles för mycket tid med att äta, vara med kompisar och rita!
Sådana dumheter kommer inte inträffa i framtiden, tack vare mig.

Dina vänner kommer att säga att du inte är fet, men jag vet bättre, se bara dig själv i spegeln så får du se.
Inget utom size zero är tillräckligt.
De som kallar dig smal, är inte dina riktiga vänner.

Jag kommer hjälpa dig, få dig att träna och svälta dig själv, vem sa att fasta bara är för de religiösa?
Känn på ditt fett, ät framför spegeln, är det bilringar du ser där?
Var inte nöjd förrän du ser revbenen sticka ut.

Du kommer att protestera, du kommer att kämpa mot mig, du kommer att äta.
Bara för att springa gråtandes in i min famn, skuldkänslorna grämer dig.
Jag kommer få dig att spy, och inte förlåta dig förrän du spyr upp blod.

Ingen behöver veta,
alla kommer att se,
men ingen behöver veta.

Jag är perfekt, och jag är din vägledare mot perfektion.

//Ana

Den texten har jag skrivit, på en hemsida som heter poeter.se.

Vad tycker ni om den?

 
 
Fijahh.

Fijahh.

26 maj 2009 10:45

oh! dendär e så fin..
Käner igen mig en hel del i början faktist.
men den e värkligen fin!.

http://www.sandra-kristina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa - 1 februari 2009 00:56

Förlåt för att jag varit borta ur bloggvärlden så länge, jag hade helt glömt bort denna blogg. FÖR jag har lyckats gå vidare med mitt liv och tror mig nu vara helt botad. The wannabee eating disorder queen is GONE. Jag är nu redo att hjälpa andra, he...

Av Andréa - 3 november 2008 22:55

Första gången jag hörde...henne (men jag vill egentligen inte referera till den som en hon/han, det är en sjukdom, ingen person), Ana, var en måndagsmorgon, precis som idag. Jag skulle äta frukost och då, därbak i huvudet hörde jag hur någon sa åt mi...

Av Andréa - 2 november 2008 11:45

Lyssnar för tillfället på Silverchairs låt Open Fire, även kallad Ana's song. Den handlar om anorexia (surprise surprise xD) och är definitivt en av mina favoritlåtar.   Favoritstycke: Please die Ana, for as long as you're here were not. You ...

Av Andréa - 26 oktober 2008 13:59

Förlåt för att jag inte skrivit på så länge, har haft mycket att tänka på och mycket att göra. När jag idag loggade in och såg de fina kommentarerna jag fått blev jag helt enkelt tvungen att skriva ett inlägg. Det känns så skönt att några läser och ...

Av Andréa - 6 september 2008 18:13

Det gör så ont, några få ord som får mig att hajja till och vilja lägga mig ner och dö. ''Jag gillar inte spinkiga tjejer.'' (Kunde du inte sagt det lite tidigare?) 5 små ord, det var allt som räckte, och jag föll, ner i mörkret, allt...

Presentation

Omröstning

Är det bra att den här bloggen finns?
 Ja, självklart! Alla behöver någon att snacka med.
 Nej, den är bara töntig.
 Kanske, lite osäker, för en del är det väl bra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards